2013. július 18., csütörtök

Album az én ovisomról!

Írta és készítette: Bánné Szikszai Erika

Most egy ovis albumot hoztam nektek, melyet a középső fiamnak, Hunornak, készítettem. Az előző ovis albumom, melyet Botondnak alkottam, egy vonatos album volt, így most - rendbontó módon - egy másik alapot választottam, méghozzá a Yabo filofax albumát. Nagyon tetszik, mert nemcsak fülek találhatóak az egyes oldalakon, amit tartalomjegyzéknek is lehet használni, hanem a méretei is pont ideálisak kis és nagy képekhez egyaránt!

 A papírkészlet, amiből dolgoztam, maradék volt.  Nem is gondoltam, hogy elég lesz egy albumra! Hunor egy-két hete már nyaggatott, hogy legyen neki is ovis albuma, és mikor, már sokadjára mondta, átnéztem a papírjaim. Nagyon megörültem neki, mert nemcsak szép, gyerekmintás a Graphic 45 Once upon a Springtime papírkészlete, hanem még elégnek is tűnt hozzá. Így már nem volt kétséges, csakis ebből fogom elkészíteni neki!

 

Felhasznált anyagok: G45 Once upon a springtime klt, Prima Pixie Glen klt, rózsák, virágok: scrap-kreatúra, pippi.hu, Martha Stewart Lepkés lyukasztó, Viva gyöngytoll, scrapfellow betűk, saját tervezésű pecsét: scrap-kreatúra, Sünis és Szeretlek pecsét: scrap-kreatúra, TH tinták vintage photo és walnut stain

Az albumot 3 lépésben készítettem el:
1. Kiválasztottam a lapokat, majd kivágtam; az alapot és a lapokat körbe- és betintáztam, majd felragasztottam.
2. Megrajzoltam az elrendezéstervet, kiválasztottam a képeket.
3. Kinyomtattam a képeket, megtöltöttem az albumot.

 A tintázáshoz most is Tim Holtz tintátak használtam.


Borító:
A G45 készletben található ajtók/ablakok (kinek, hogy tetszik) közül választottam egyet, majd mögé ragasztottam Hunor fotóját. Ez került középre. Az ajtóra egy címkét is elhelyeztem, mely a lehulló darabokból jött ki. Emellett chipboard betűkkel, virágokkal, lepkével és egy címkével díszítettem.
A címe két ok miatt is lett BHCS: Ez Hunor nevének a rövidítése (Bán Hunor Csanád), másrészt, az apja szokta így nevezni, mikor valami miatt rá kell szólni - béhácsé!!! :D

Az albumkarikákra csipkét, szalagot tettem, valamint egy fém óralapot, réz színben. Nagyon jól illik az albumhoz!
Ami újdonságot most kipróbáltam, az Timi technikája volt. Házi gyöngydíszítést alkalmaztam úgy, hogy a kedvenc, nyomtatott mintámra rátettem egy fóliát, majd gyöngypöttyöket tettem a vonalak mentén. Száradás után, művészkéssel, kivágtam, de úgy, hogy a fóliát a továbbiakban sablonként tudjam használni! Nagyon tetszik, és biztos fogom még alkalmazni! Ti is próbáljátok ki!


1. oldal:
Kronológiai sorrendben haladtam. Ez egy szeptemberi életkép oldal, amiben látható, hogy a kicsivel és egymással foglalkoztunk. Itt még együtt voltunk.
A dekortapasszal és a csipkével ragasztott merőleges csíkok nem csak kiemelik a képeket, hanem díszítik is az oldalt, hiszen remekül kiemelkedik a zöld alapból! Került még az oldalra virág, lepke és egy címke. Erre az oldalra is került gyöngytoll díszítés, de az már saját kezűleg,  rögtönzött elképzelés szerint.


Betétlapok, zsebek:
Mivel utólag okos az ember lánya, mint pl. én is ;), így utólag rengeteg sztori jutott az eszembe. De mit tehetek, ha kész az album, és nincs rejtett zseb? Egyszerű! Készíts pótlapot! Vágj le egy széles papírcsíkot, hajtsd félbe, ragaszd le a széleit U alakban, hogy maradjon egy kis nyílás! Vagy tegyél bele kész borítékot, és tádááám meg is van oldva a probléma! :)
Ezeket a zsebeket Hunor jelével bélyegeztem. ezek minden oldalpárnál megtalálhatók. A legelsőre került egy üzenet is: Szeretlek. Azt hiszem, ez mindent elmond! :)


2. oldal:
Az oldalon rétegezést láthattok. Az alapra tettem egy körlapot, melyre papír- és dekortapasz csíkokat tettem, hogy kiemeljem a képet. A kép sarkait lekerekítettem, majd átellenes sarokban pillangós sarokelemmel díszítettem. Címet a jobb alsó sarokelemhez tettem. A dátumot is elrejtettem rajta: a bal alsó és a jobb felső sarokba írtam, mikortól jár oviba.


3. oldal:
Ezen az oldalon egy hagyományteremtő ünnepséget örökítettem meg. Szeptember végén juhászbemutatót tartott a gyerekeknek az apukám és a nagybátyám, természetesen korhű öltözékben. A gyerekek minden kiállított tárgyat megfoghattak, kipróbálhattak: fokos, gamós bot, kolomp gyűjtemény. A subákat és a kalapokat is felpróbálhatták.
Az oldal alján található kis képeket úgy tettem összetartozóvá, hogy alá egy dekortapasz csíkot tettem.


Népviseletben Botond óvónénije, Ildikó látható. Ő és sok óvónéni néptáncolnak.

4. oldal:
Az idén, a mohácsi busók, ellátogattak hozzánk, és jól elűzték a telet. Eljöttek az óvodába, az iskolába a gyerekekért, a szülőkért, és az érdeklődőkért, majd közösen körbejártuk a várost. A művelődési ház előtt további programok várták a gyerekeket: kiszebáb égetés, cseréptörés, hatalmas kereplő pörgetés. Ezután táncház várta az érdeklődőket. Az oldalamon csak néhány képet sikerült használni, mert mindenki annyira le volt foglalva a nézelődéssel, hogy alig-alig készült kép! Pedig még a fecbook-ot is áttúrtam érte! ;)
A mintás papír miatt a képeken és a csíkokra írt kommenten kívül csak lepkét és címet helyeztem el. A lepke itt szimbolikus értelmű: várjuk a tavaszt.




5-6. oldal:
Az egyik oldalon az évközbeni fontos pillanatok kerültek. Az oldalon szereplő mintás papír egy részét dekortapasszal takartam el. Erre került a cím, egy sk. gyöngysordíszítés, csipkeszalag, és kapcsos zárójelek. A másik oldalra Hunor legjobb barátja, Dominik került. A dekortapasz csíkok hátul, SF chipboard betűk és papírvirágok díszítik az oldalt. A virágok közepére gyöngytoll pöttyös tettem.

 

7.- 8. oldal:
A fiaim másik meghatározó élménye a szavalóverseny volt. Botond már második éve első helyezést ér el. Ezen felbuzdulva Hunor is jelentkezett. Mivel megtanulta ő is a bátyja versét, így eldönthette, szeretne-e jelentkezni vagy sem. Nem erőltettem! Ő különdíjas lett, hiszen a korcsoportjából egyedül ő vállalta a szereplést, bár nem mert kiállni a tömeg elé! De nem is ez a fontos, hanem az, hogy megtanulta, és ott volt! Ez mindennél többet ért!

Mivel elég díszes a papír, ezért egy világosabb színű papírral emeltem ki a képet, valamint szintén dekortapaszt alkalmaztam a zseb hátteréhez.
A fő fotó két átellenes sarkába dekortapasz darabokat tettem. A jobb alsóra került a virág a lepkével.

  

Az oldalpárjánál a háttér világos, így sötét papírral emeltem ki a képeket. Itt egységes kiemelést alkalmaztam. Utána még dekortapasszal körberagasztottam. Az alapra rózsaszín tapaszt tettem, díszítésnek csak egy lepke került fel, valamint egy másik tapasz darab az előző közepére téve. Kommentárként a választott verset, szerzőt, és a helyezéseket írtam saját kézzel.

9-10. oldal:
Itt szintén sötét alappal dolgoztam, ezért ezt világos kiegészítőkkel emeltem ki: gyöngytoll, csipke, chipboard natúr színben, valamint dekortapasz.
A jobb oldalon a kirándulásunkat örökítettem meg. A választott alapra egy egységesebb mintázatú papírt tettem, erre kerültek a képek. Mindezt szintén dekortapasszal emeltem ki, melyek metszéspontjába virágot helyeztem. A címet függőlegesen raktam ki chipboard betűkből. A kommentárt egy szalaggal emeltem ki. A kép mögé rejtett kommentár került.

 

11. oldal:
A kimaradt, de megemlítésre váró képek kaptak itt helyet. A 8. oldal elrendezésének a tükörképét használtam.



 Hunor amikor hazajött az oviból, és meglátta a sünis pecséteket, csak ennyit mondott:
"Anya, én most nagyon boldog vagyok!"

Köszönöm, hogy ma is erre jártál!
Jó alkotást!

Erika


1 megjegyzés: